Khamis, 3 September 2009

aKu buDak baiK(^_^)

1 - Cuba tengok zip seluar anda, tertera huruf YKK..YKK bermakna Yoshida
Kogyo Kabushibibaisha iaitu sebuah kilang membuat zip terbesar di dunia yang
menghasilkan zip yang korang pakai sekarang ni..
MyEm0.Com

2 - Bunyi (kuek) yang dihasilkan oleh itik tidak bergema dan beralun.
Sehingga kini kita tidak tahu mengapa.

3 - Dengan sepotong coklat boleh membunuh anjing? benar!Coklat mampu
merosakkan sistem pernafasan dan jantung anjing. Dengan ounces yang banyak
mampu membunuh seekor anjing bersaiz kecil.

4 - Kebanyakan lipstick yang kita pakai sekarang ni mengandungi sisik ikan
yang telah diproses.
5 - Pada tahun 1830, ketchup (sos tomato) digunakan sebagai ubatan dan
bukannya perasa tambahan pada makanan.

6 - Tiada satu pun jam di Las Vegas gambling casinos. Dengan ketiadaan jam
akan melekakan penjudi penjudi dengan taruhan mereka..
MyEm0.Com

7 - Kerana ketangkasan Bruce Lee..pengarah terpaksa memperlahankan sedikit
filem yang diambil kerana terlampau laju dan pergerakan aksinya tidak dapat
ditangkap melalui lensa kamera. Sesuatu yang agak luar biasa dari orang
lain.

8 - Nama sebenar rama-rama (butterfly)ialah' flutterby' ..
9 - Mosquito repellents atau penghalau nyamuk tidak membunuh. Sensor nyamuk
hanya dikaburi dan ini menyebabkan nyamuk tidak dapat mengesan di mana
mangsa berada.

10 - Pakar dan doktor gigi mengesyorkan berus gigi hendaklah diletakkan
sekurang-kurangnya 6 kaki jauh dari tandas utk menghalang kuman berterbangan
ketika anda menggunakan flush tandas.

11 - Jika nombor 111,111,111 didarab 111,111,111 anda akan mendapat jawapan
12345678987654321.

12 - Warna biru adalah warna kesukaan 80 peratus rakyat Amerika.

13 - Tanda (#) di keyboard komputer anda sebenarnya dinamakan 'octothorp'.

14 - Adalah mustahil jika anda bersin tanpa memejamkan mata.
15 - Seekor lipas boleh hidup selama 10 hari tanpa kepala.

16 - Jika dikangkangkan kaki dan baring secara terlentang, kita tidak akan
tenggelam di dalam pasir jerlus.

17 - Nama yang paling banyak umumnya di dunia ini ialah Muhammad.

18 - Di Eropah, kebanyakan wanita Eropah tidak memakai seluar dalam sehingga
ke tahun 1900 barulah seluar dalam diperkenalkan.

19 - Produk pertama menggunakan bar code adalah Wrigley's gum.

20 - Mexico City tenggelam sedikit demi sedikit sekitar 10 inci setiap
tahun.
21 - Mengikut statistik dalam kehidupan, ayam adalah haiwan yang paling
banyak di dunia mengalahkan manusia, kerana cara pembiakan yang berleluasa
dan senang dibiakkan untuk makanan.

22 - Otak akan lebih aktif ketika tidur dari ketika anda menonton tv.

23 - Terdapat banyak telefon di Washington D.C mengalahkan penduduk -
penduduknya.

24 - Untuk melepaskan dari gigitan buaya, anda perlu mencucuk matanya
menggunakan jari sekuat hati. Buaya akan melepaskan anda serta merta.

25 - Jika sebutir kecil kismis dijatuhkan di dalam segelas champagne segar,
kismis tersebut akan turun ke dasar gelas dan naik semula dan turun kembali
dan seterusnya seakan dilambung-lambung.
 
26 - Leonardo da Vinci juga mencipta gunting dan beliau menghabiskan 10
tahun untuk menyiapkan lukisan agungnya iaitu Monalisa (10 tahun untuk
bahagian bibirnya sahaja)
MyEm0.Com

27 - 90% dari pembaca yang membaca info ini kebanyakannya tidak tahu tentang
fakta yang telah diberikan. Keajaiban fakta fakta sebegini dapat menarik
minat pembaca untuk mengetahui dari atas kemusykilan minda kita.

17 Comments:

  1. pejaapache said...
    informasi yg bagus..
    teruskan usaha
    wahhh...mcm penilai la pulak
    hehehh..
    Webmaster@Echam said...
    emmm.. info yg menarik..
    Jard The Great said...
    bole saja klu nk follow... ehehe.. nnt ku link kamu ye
    j-QAF SK SULAIMAN said...
    Wah info yang bagus...Bagus nie kalau bagitau kat anak murid..
    A C E said...
    haha,,, 27,, manusia ada perasaan ingin tahu yg membuak2,, anyway,, good info,,=)
    Faarihin said...
    salam.. wah informasi yang bagus.. banyak ilmu saya dapat hari ini.. (^__^)..
    g@dis blUr said...
    time kasih tuk komen2 nie....he3
    chotz said...
    aduh....
    tahukan anda yang otak burung lagi kecil dari matanye...hehehe
    PutraRocker said...
    sharing is caring..wahaahh..o_O
    Faarihin said...
    suke nak baca lagi.. nak kasik ingat fakta2 ni.. wah.. nampaknya frnzy.fm dah putar lagu ghaye lah.. huhuhu.. (^__^)
    bungakuning . said...
    byk nye info ko eh ..hehe
    zan-xray said...
    leh ke test cucuk mata buaya tu untuk melepaskan diri kalau kena gigit.

    tapi kalau abang buaya cam ner ek.. hehe
    shazika said...
    baru aku tau fakta ni semua..cam tak caya plak..

    tp btol kan..menarik woh
    ganool said...
    keren neh,..
    tapi rasanya pernah dapat yg ginian,,..
    btw,,keep blogging dah.,,
    Cutiesifa said...
    baru tahu ni..
    info bagus :)
    Mr.LO said...
    aahh..bagus2..banyak info yg berguna..ada gak yg ku taktau lagi..keep it up ya!
    akuLaNS said...
    Info yg bagus..tk sia2...

Post a Comment