Selasa, 1 September 2009


aKu buDak baiK(^_^)
belaNgkas??? ape iTu belanGkas? saPe2 yg xtAu belangKas tu Ape....raJin2kn la seArCh kt inTernet tu...he3...
belaNgkas lak jD citE aku Ari nie...sBb aku Rse belaNgkas dh jaDi semaKin p0pular...dLu klU aku jmpe belaNgkas....aKu buanG je sBb aku rSe beLangkas xde Nilai..hik3...
tp, skrG nie...belanGkas dh Jadi salaH satu saJian/makaNan yg  seDap...(macaM la Aku penaH raSe...hu3)

aKu jusT dgr 0rg kte...haRga belanGkas p0n diantaRa RM2-RM5 seeKor...(berganTung pd saIz)
Belangkas yG seringkali dikaitkan deNgan manuSia melaLui pepatah 'seperti belangkas' meRupakan seJenis haiwan yG hiduP di laut dan paya air tawar daN muDah ditanGkap...hu3...
kLu aKu tgK belanGkas nie...aKu caRi gak kt manE isi die??
kUlit je..he3...bG merEka yg Dh mkN myb Tau kot....
aKu nk Try gak rSe...tp....kt maNe leh dpt kT klanG nie??
k0nGsi2 lew penDapat Korang K..Adios (^_^)

11 Comments:

  1. imHepPie said...
    sedap ke??cam xlalu je nk mkn huhu
    g@dis blUr said...
    he3...owng p0n xtau pe rse die...tgk kulit je...isi cam xde..hik3
    Azri said...
    cmni la...baru le hot..kekeke..bgs2...sdp ke belangkas 2?
    g@dis blUr said...
    xtau...xpenah rse klu de jual leh gak rse...wakakaka
    wan wma said...
    oh tidak! sungguh mencabar imanku!
    g@dis blUr said...
    tgk belangkas p0n leh tercabar iman ke...hik3
    A C E said...
    telur belangkas pernah mkn ,, tp yg besar je ada telur,, belangkas kalau slh mkn boleh mabuk tau,, bahaya gak,, dulu kecik2 ada gak main2 tangkp belangkas. hehe
    A C E said...
    ,, org xmkn dging belangkas.. org mkn telur belangkas... hehe.. xpe2.. nti tambah lar dlm tu.. search kt google.. msti ada nye,, sy org kampung , ,masa kck2 slalu main,. so tau lar.. hhehee
    g@dis blUr said...
    owh...sy p0n owng kg gak...dlu dok buang2 je belangkas 2..hik3
    wakleemaahad said...
    Salam....nak cakap sikit. Bagi yang tak makan tuer...ni cuma pengetahuan je la...bg yang makan tuer..cuma pk balik. Dah merujuk kepada beberapa kawan merangkap ustaz la...belangkas ni hidup 2 alam...hukum makan benda hidup 2 alam..ni haram. Pada aku la...kalau ada hujah pun...mungkin leh masuk dlm kategori makanan syubahat..apahal2pun..lebih senang kita elakkan jer. Ada macam2 ada lagi selain tuer...sory salah kalau info..nie setakat yang aku faham laa.
    iamryne said...
    ehm...first drop comment here...
    belangkas sedap ho...tp bru tau die dua alam...tau mkn je...biasa org msak asam pedas...kdg2 mcm rase isi ketam jgak..nk msak kene pndai siang...sbb die ade ape ntah yg leh memabukkn....
    so beware..
    but pda sy...ia sedap..hehe..

Post a Comment